איך תופסים לקוחות ברשת הפייסבוק

רבים מכירים ומצטטים מתוך שינה את דבריו של מי שמכונה 'נביא התקשורת', מרשל מקלוהן, שטבע בשעתו את המונח "המדיום הוא המסר". המדיום העכשווי, החם והעדכני, הוא הפייסבוק. כולם שם. אבל בעידן הטכנולוגי, הדיגיטלי, הווירטואלי, שבו הפרעת קשב אינה מאפיינת בודדים, חריגים, אלא חלק הולך וגדל של אנשים – כל מסר נדרש להיות קצר ובהיר. קצר ומהיר. 

לכל היותר הגולש ייחד שניות אחדות של רפרוף. אם המסר לא ילכוד את תשומת לבו הוא עלול להמשיך לקום אחר בתוך שני מצמוצים וחצי. לא יותר. הפייסבוק הוא מקום מצוין להעברת מסרים קצרים, קליטים. תמונה בכלל וסרטון המזרים תנועה  בפרט מגבירים את הסיכוי כי המסר יעבור לאחר שלכדתם את תשומת לבו של הגולש, גיריתם את סקרנותו, עוררתם בו עניין.

כתיבה לפייסבוק

תמונה אחת שווה, אכן, 1000 מילים

תמונה מספרת סיפור. היא מעצימה אותו. היא מתרגמת אותו לשפה ויזואלית שווה לכל נפש. לא אחת היא מייתרת מילים בכלל, לכל היותר מותירה מקום לשורות אחדות בלבד.

בפייסבוק יש סוגים אחדים של פוסטים:

  1. פוסט שכל כולו תמונה. מעלים את התמונה אל הסטאטוס ולחיצה עליה מעבירה את הגולש לאתר.
  2. פוסט לינק. בפוסט רושמים קישור. לחיצה עליו מובילה לאתר.
  3. פוסט הכולל תמונות אחדות. רצוי לא להרבות מעבר לארבע תמונות.
  4. פוסט עם תמונות שניתן לגלול אותן שמאלה וימינה. לחיצה על כל תמונה מובילה את הגולשים למקום שונה ברשת.

על מנת למקסם את מלוא הפוטנציאל השיווקי הגלום בפייסבוק, המהווה מנוע ומנוף שיווקי רב עצמה ותועלת, מומלץ להעלות אחת בכמה ימים פוסטים קצרים. אם יש לכם עסק ואת רוצים לקדם אותו, האירו בכל פוסט פן אחר שלו. עוררו עניין בגולשים. הותירו אותם סקרנים, ערניים.

איך עושים זאת?

תנו להם טיפים קטנים. עצות מועילות. שתפו עדויות של לקוחות. שוחחו עמם בגובה העיניים, בלשון בני אדם. עשו הכול כדי להיתפס בעיניהם כאנשי מקצוע אמינים, המתנהלים ביושר, בהגינות ובשקיפות. כמי שנותנים להם את היחס בטוב ביותר במשוואת עלות- תועלת. כמי שמציעים מחיר תחרותי ואטרקטיבי.

שליחת פוסט בפייסבוק במועדים קבועים תיצור אצל הגולשים תחושה של עקביות, של המשכיות, של מחויבות. תנו ללקוח את התחושה כי הוא הנכס החשוב ביותר של העסק, כי בלעדיו אתם, בעצם כלום.

תמיד לא לשכוח שהתוכן הוא המלך, לכן חייבים להשקיע בתוכן, כתיבה שיווקית איכותית ומעניינת תתפוס את עין הגולש.

מאמרים איכותיים יקדמו את אתר האינטרנט שלך