כתיבה שיווקית - הדמות והדימוי

כתיבה שיווקית משלבת כתיבת תוכן, יחסי ציבור ופרסום. מי שכותב תוכן ניצב בפני אתגר תובעני במיוחד: להיצמד לעובדות, לדבוק באמת, ועם זאת- לייפות, ליצור דימוי זוהר, אטרקטיבי, ליצור דימוי מנצח.

כל עמוד תוכן באתר הוא תוצאה של מאמץ משולב ליישב בין האופי הייחודי של כל אחד מסוגי העשייה  הנ"ל.  חברה שיש לה מוצר או שירות משובחים, מנצחים, יכולה להרשות לעצמה להציג עצמה כחברה מספר אחת, כמי שנותנת מענה מיטבי ללקוחותיה, הצובאים לפתחה, מרבים ומעצימים את הביקוש למוצר או לשירות הייחודי שלה. כאשר חברה היא בלעדית בשוק- התופעה הזו מובהקת.

מקצועיות, אמינות, יושר והגינות הן תכונות המהוות את הבסיס להתנהלותה של חברה עסקית הנבנית על יסודות בריאים. פגיעה בכל אחד מהם עלולה לפגום בדימוי הטוב שלה, לא אחת לגרום לנזק בלתי משוער ואף בלתי הפיך.

כתיבה שיווקית

הגולש לא גולש כדי לקרוא שבחים על חברה אלא לקבל מידע על אודותיה

כתיבת תוכן אמורה לחדד ולהדגיש את התכונות האלה, להבליען בתוך עמודי תוכן שתכליתם לספק מידע ועניין לגולשים. אתר תדמיתי יכול לייחד את חלק הארי של דפיו לשבח ולהלל, אבל אתר תוכן שכאמור אף שהוא אתר תדמיתי, לא יכול להסתפק בשבחים, רבים ככל שיהיו. הסיבה לכך פשוטה: את הגולש לא מעניינים דברי שבח והלל של החברה ועליה אלא במידע עדכני על מהותו ועל טיבו של המוצר או השירות שהיא מציעה.

בכתיבת תוכן לאתרים קיים מימד שיווקי אבל השימוש בו צריך להיעשות באופן מושכל ומידתי, במינון מוקפד. אם חברה רוצה להיתפס בעיני הגולשים כחברה אשר יש כיסוי מלא לכל השבחים שנאמרים ונכתבים עליה, יש להותיר זאת ללקוחותיה- הם שיעידו, הם שיגידו. אפשר לרכז דברים בשם אומרם או כותבם בעמוד מיוחד שמוקצה לכך.

כתיבת תוכן שיווקי אמורה ליצור הלימה בין דמות החברה לבין הדימוי שלה; האופן שבו תופסים אותה הגולשים והלקוחות לא יכול להיות מנוגד למה שהיא בפועל, בשטח. פער חריף בין הדמות לדימוי עלול להזיק לחברה ולמצב אותה כחברה בלתי אמינה.

השורה התחתונה: בשל חשיבותו ומרכזיותו של התוכן, בשל תפקידו והשפעתו, חשוב להפקיד את מלאכת כתיבתו בידיהם של אנשי מקצוע מנוסים בתחום.

מאמרים איכותיים יקדמו את אתר האינטרנט שלך