כתיבה שיווקית היא כל כתיבה שתכליתה לשכנע אתכם. להניע אתכם לפעולה. לרכוש שירות או מוצר, להירשם כחברי מועדון. כתיבת תוכן שיווקי מתמקדת התיאור היתרונות והתועלות שעשויים לצמוח לכל מהמוצר או מהשירות של החברה.
כתיבה טובה מפעילה את בלוטת הרגש שלכם. היא גורמת לכם להתוודע אל מהות הדבר שאותו הכותב מבקש ומייחל שתתוודעו אליו ובכל לא ייוותר בכם ספק כי המוצר או השירות יועילו לכם; ישפרו את איכות חייכם, יקלו עליכם, יחסכו לכם זמן וכסף, ייתנו לכם את המענה המיטבי.
כתיבה שיווקית טובה היא בהירה, עניינית ומדויקת. היא אמורה להשיב על שאלות כגון: מה זה? מה ייצא לי מהקנייה? הכתיבה המדגישה ומבליטה את הייחוד של העסק אבל בעיקרה ובמהותה היא מתרכזת ומתמקדת בצרכן הקיים או הפוטנציאלי, בניסיון להפוך אותו ללקוח.
הכתיבה הטובה מתמקדת במסר אחד או לכל היותר בשניים. כשמי שקורא את הברושור או את המאמר הוא יודע עם סיומו במה מדובר. יותר מאשר את תדמית העסק, הכתיבה השיווקית מבקשת ללכוד את הקשב של הקורא, את תשומת לבו, להניע אותו, כאמור, לבצע פעולה (המרה בשפת השיווק) להזמין את המוצר או את השירות באמצעות שליחות פרטיו בטופס המקוון.
ברושור או מאמר שיווקי צריך להיות קצר, בהיר ותמציתי. עליו להציג את המוצר או את השירות, את התועלת שהוא מביא ואת מי שמייצרים אותו.
המסר השיווקי אמור להיות מסר חד וחלק. מסר מנצח. כאשר אתם מתוודעים אל המוצר או אל השירות- כוונת כותב המסר השיווקי הוא שלא ייוותר בכם אף לא צל צלו של ספק. כי לא תתלבטו. שיהיו ברורות לכם הכדאיות והתועלת שברכישת המוצר או השירות המוצעים לכם, שבהם גלום הפתרון האולטימטיבי עבורכם.
כתיבה שיווקית טובה אינה מצטעצעת במלים. היא אינה הולכת סחור סחור. היא אינה מכבירה שמות תואר. המוצר או השירות מדברים בעד עצמם.
אם אתם כותבים מסר שיווקי חשבו על מי שאמורים להיות קוראיו. חשבו על עצמכם במקומם, מסיימים את הקריאה ומבצעים את ההזמנה לאלתר לאחר שהשתכנעתם כי זה בדיוק המוצר או השירות הדרושים לכם.
את הכתיבה השיווקית אנו פוגשים בד״כ בבניית אתרי אינטרנט ולרוב עולים ע״י מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים.