כתיבת תוכן לעסקים שהיא שיווקית נובעת מאינטרס. היא משרתת אותו. כתיבה כזאת אינה נעשית לשם שמים, אף שבהחלט עשויה להיות כרוכה בה חדוות יצירה. התוכן של כתיבה שיווקית הוא מכוון מטרה – לגעת בגולש, להניעו לפעולה.
כתיבת תוכן שיווקי נועדה לשכנע, אבל אמצעי השכנוע לא נעשה בכפייה, חלילה. במיטבה, כתיבה שיווקית נוטעת בראשו ובלבו של הגולש תחושה כי מה שמוצע לו – מוצר או שירות – הוא מה שהוא מבקש. מה שהוא זקוק לו. מה שקיווה למצוא.
לא די למצוא חן בעיני הגולש. חשוב לתת לו ערך וערך מוסף. לתת לו מענה מדויק לצרכיו ולציפיותיו. מענה כזה הוא יקבל מכם אם לבד ממוצר איכותי ובטיחותי הוא יקבל מכם גם יחס אישי, שהוא במהותו של שירות לקוחות. אם יקבל מכם ביטחון ושקט מעצם הידיעה כי מה שאתם מוכרים לו הוא המוצר הטוב ביותר במחיר אטרקטיבי, תחרותי, שמכבד את כספו של הלקוח שלכם.
כתיבה שיווקית אמינה ושקופה לא יכול להציג ספקי מוצר או שירות באופן שאינו מדייק ומתיישב עם העובדות. היא צריכה להלום את הגישה הבסיסית של ספק המוצר או השירות, לבטא ולשקף את מקצועיותו, אמינותו, הגינותו, היחס האנושי שלו כלפי הלקוחות. הכבוד שהוא רוחש להם ולכספם.
תפקידה של כתיבת תוכן לעסקים
כתיבת תוכן לעסקים המותאם למעזר העסקי הוא בעל חשיבות ממדרגה ראשונה. עליה לספק לגולש מידע עדכני ופרטני על אודות המוצר או השירות שהאתר מציע. עליה לשקף את חזון החברה ואת ערכי הליבה שלה, כפי שהם משתקפים ומתגלמים בשירות הלקוחות שלה ובכל ממשקיה.
כתיבת תוכן טובה מדגישה לא רק את התכלית והייעוד של המוצר או השירות אלא את ייחודו, את היתרון היחסי שלו על אלה שמציעים המתחרים. על ליווי שוטף וייעוץ קבוע לכל אורך הדרך.
כתיבת תוכן באתר אמורה לעדכן את הגולשים ואת הלקוחות- קיימים ופוטנציאליים- בכל החידושים שהחברה מציעה, בתגובות שלה לשוק משתנה, תזזיתי. תוכון שיווקי איכותי אינו זה המציג לכם שחור כלבן. הוא אינו בודה מציאות הזויה, לא קיימת. כתיבת תוכן שיווקי מחדדת ומדגישה את החוזקות, היתרונות והתועלות של המוצר או השירות מבלי לייחס לחברה המציעה ומשווקת אותם תכונות על טבעיות.
אמת בפרסום היא עיקרון מכונן של כל שיווק אפקטיבי. הדבר האחרון שחברה יכולה להרשות לעצמה הוא להיתפס על ידי מי שאמורים ומצופים על ידה להיות לקוחותיה כחברה המחוללת נסים ( אף שבהחלט רצוי להיתפס על ידם כחברה המסוגלת לעשות נפלאות).