אני מזמין אתכם להשתתף בתרגיל קצר: עצמו בבקשה עיניים וספרו – בקצב תקתוק המחוג הגדול, מחוג השניות – עד שמונה. לאחר שתפקחו עיניים, נסו לשאול עצמכם מה הם הדברים שניתן לעשות ולהשלים בתוך פרק הזמן הקצוב הזה. שמונה שניות עשויות להיראות כנצח למי שסובל מכאבי תופת. הם עלולים להיראות כשבריר שנייה למי שנדרש לשכנע אדם לרכוש את המוצר או את השירות שלו בתוך פרק הזמן הזה.
כתיבת תוכן שיווקי עומדת במבחן קשה ותובעני מאין כמוהו: לשכנע גולשים בתוך שמונה שניות להמשיך לגלוש באתר. לפני שאתם נתקפים בעתה ובהלה – תירגעו. שמונה שניות הן משך הזמן שבו גולש ממוצע נשאר באתר מסוים, כדי שהוא יאריך את משך השהייה בו עליכם לגרות אותו, לעניין אותו, ליצור אצלו תחושה כי כדאי לו להישאר ולגלוש, כי כאן הוא יקבל מענה לצרכיו, לדרישותיו, לרצונותיו, לציפיותיו. כאן יינתן לו מבוקשו.
גולשים באתר או גולשים החוצה
כותרת שנונה, מנוסחת כשאלה או כקביעה נחרצת, עיצוב שובה עין, תחושה מידית של הגולש כי הוא נמצא במכרה זהב או בגן עדן, במקום שבו ייחסכו לו שניים מתוך שלושה המשאבים החשובים ביותר לכל אדם – זמן וכסף (שבאים אחרי הבריאות). שם המשחק הוא זמן ועניין. מקסימום עניין במינימום זמן.
זו אחת הסיבה מדוע חשוב כל כך לשכור את שירותיו של כותב תוכן מקצועי, מאומן ומיומן, לכתיבת התוכן באתר שלכם, כמו גם את המסרים השיווקיים שאתם בוחרים לפרסם ברשת החברתית, לדוגמה.
שמונה שניות הן כל הזמן שבעולם…
אי אפשר לשכנע אדם בשמונה שניות, אבל באותן שמונה שניות, ובהן בלבד, אפשר לגרות אותו באופן שייווצרו בו עניין וסקרנות להמשיך לגלוש ולסייר באתר , כי זה עתה הצתתם בו את זיק האמונה והתקווה כי כאן, באתר שלכם, הוא ימצא את מבוקשו. הכתיבה השיווקית עוזרת המון לצורך קידום אורגני, ככול שהגולש נמצא זמן רב באתר גוגל מאמין באתר יותר וכך מעלה את הדירוג שלו.
אנשים חיים בתחושה ובתודעה של קוצר זמן מתמיד. הם לא רק תובעים סיפוקים מידיים של צרכים ורצונות. אין להם סבלנות וזמן לקרוא חומרים ארוכים. אשר על כן על הטקסט להיות קצר, מהודק, בהיר, ענייני.
כותב תוכן שיווקי העוסק בתחום כתיבה שיווקית זמן רב יודע, שבכל פעם כשהוא מתחיל בכתיבה, מופעל שעון העצר (סטופר) שייעצר בחלוף שמונה שניות. מיטת סדום הזאת היא, אולי, אחד מסודות הכתיבה האיכותית.