מה היא כתיבת תוכן יעילה לקריאה במובייל?

הידעתם? מספר הולך ורב, המתרבה מדי יום, של אנשים צורכים מידע באינטרנט וגולשים בו להנאתם רק באמצעות מכשירי מובייל בכלל וטלפונים ניידים בפרט. מעובדה זו נגזרים מאמציהן של חברות רבות להתאים את האתר שלהן למסכים קטנים. התאמתה של כתיבת תוכן למסכים אלה מחייבת מיומנות כשלעצמה. כתיבת תוכן מותאם למובייל היא חיונית עד כדי כך שלא ניתן לוותר עליה. אם רוצים שמספר רב  של לקוחות פוטנציאליים ייחשפו לאתר שלכם, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להתאים את התוכן למובייל. התאמה  זו מתחייבת בשל העובדה היא המסך קטן ולכן גם הגופן שבו כתובות המלים קטן.

להלן כללים מנחים לכתיבת תוכן מותאם למובייל:

  1. שימוש בכותרת קצרות ומושכות את העין ואת תשומת הלב.
  2. המסר החשוב והמרכזי חייב להופיע בראשית הכתבה, עדיף בכותרת המשנה שלה, וזאת כדי להגביר את הסיכוי כי הגולש ימשיך לקרוא. יש לכתוב את הרעיון המרכזי והטענה החשובה והחזקה ביתר בפסקאות הראשונות.
  3. כתבו פסקאות קצרות והקפידו על מרווח גדול בניהן, כדי לא לעייף את העין.
  4. באתרים המיועדים למובייל אין להרבות בתמונות; הן תופסות מקום, עולות באטיות ובכך עלולות להבריח את הגולש לאתר אחר.
  5. מה שנכון לכתיבת תוכן בכלל נכון וחשוב שבעתיים לתוכן המיועד להיקרא במובייל: תוכן שיווקי ותוכן מכל סוג שהוא צריך להיכתב חד וברור, ענייני וממוקד.

האמת היא שכללים אלה ראוי שיהיו לנגד כל מי שעוסקים בתחום כתיבת תוכן, אבל בהינתן העובדה כי מכשיר הטלפון הסלולארי הוא הפלטפורמה היחידה שבה התוכן אמור להיקרא, הם חלים עליו ביתר שאת.

מידותיו הקטנות של מכשיר הטלפון הנייד – חכם וחדשני ככל שהוא – מחייב התאמה של התוכן למגבלות המובנות בו. עצם העובדה כי המכשיר נישא על ידי אנשים הנמצאים בתנועה מתמדת, ולעתים מרפרפים על תכנים תוך כדי עיסוקים אחרים, מחייב כתיבת תכנים אטרקטיבית, ממוקדת, קולחת וקולעת, יצירתית. מי שיכולים לעמוד היטב באתגר זה הם אנשי מקצוע המתחמים בכל סוג של כתיבת תוכן.

כתיבת תוכן שיווקי לאתרים שונים, לרבות אלה המיועדים למובייל, לא אמורה להמציא את הגלגל אבל היא בהחלט אמורה להתאים לגודלו ולקצב שלו.

נ.ב. כמעט בכל מקום במרחב הציבורי ניתן לראות בכל זמן נתון אנשים מורכני ראש, מרוכזים במכשירי הטלפון שלהם. חלקם קוראים או כותבים מסרונים, רובם קוראים תוכן באתרים שונים.

דילוג לתוכן